دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
معاون وزیر ورزش و جوانان از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌های ورزشی در سال جاری خبر داد.

به گزارش آوای خزر، نشست خبری معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با حضور اصحاب رسانه برگزارشد، در این نشست مهدی علی نژاد گفت: خوشحالم که در دهه مبارک فجر در خدمت شما هستم و تبریک میگم پیروزی انقلاب اسلامی.
وی افزود: ورزش در سالی که گذشت درگیر کرونا بود و به آن آسیب زیادی رساند، چون موضوع جدیدی بود و بشر تجربه کافی نداشت نمی‌دانستیم با آن چطور برخورد کنیم.
وی گفت: یکسال است ستاد مبارزه با کرونا در ورزش را تشکیل دادیم و برای چگونگی عملکرد فدراسیون‌ها تصمیمگیری کردیم و به تدریج به سمت بازگشایی سالن‌های ورزشی رفتیم و باشگاه‌های ورزشی را تقسیم بندی کردیم و براساس شرایط کار را پیگیری می‌کنیم.
معاون وزیر ورزش افزود: وزارت ورزش یکی از همراه‌ترین مجموعه‌ها در شیوع بیماری کرونا با وزارت بهداشت بود. حتی در بازگشایی‌های لیگ هم به خصوص برای فوتبال انتقاد‌های زیادی داشتیم، ولی ثمرات آن را دیدید و تداوم روحیه نشاط را در جامعه ایجاد کردیم.
علی نژاد گفت: تاکنون غیر از فوتبال حدود ۱۸ لیگ برگزار شدند و این نشان دهنده آن است که ورزش زنده است.
وی افزود: تا زمانی که المپیک به تعویق بیافتد ما ۵۱ سهمیه گرفته بودیم، ۶ اسفند تمام پرواز‌های خارجی از ایران متوقف شد و اگر ما برای ورزشکاران این تمهیدات را نیاندیشیده بودیم سهمیه بوکس، کاراته، شمشیربازی، وزنه برداری و ژیمناستیک را هم از دست می‌دادیم منتظریم مسابقات کسب سهمیه المپیک آغاز شود و ما شرکت کنیم.
معاون وزیر گفت: اگر اتفاقاتی شبیه واترپلو نیافتد پیش بینی می‌کنیم رکورد جدیدی را در تعداد بزنیم در ریو ۶۳ سهمیه داشتیم، ولی تلاش می‌کنیم بیشتر شود.
علی نژاد افزود: امسال هزینه‌های آماده سازی ورزشکاران به خاطر تعویق المپیک بیشتر شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پر داخت شده است و ۲ بخش دیگر هم پرداخت می‌شود. در کنار آن به فدراسیون‌ها کمک شد تا بدهی‌های خود را به شرکت توسعه پرداخت کنند.
*دنبال تسویه حساب با ورزشکارانیم
وی گفت: علیرغم همه مشکلات پاداش سال ۹۷ را پرداخت کردیم و تا پایان سال هم برای پرداخت پاداش ۹۸ تامین اعتبار شده است با این تدبیر دیگر بدهی به ورزشکاران نداریم.

شیوه جدید توزیع بودجه فدراسیون‌ها جواب داد

معاون وزیرگفت: ما روش جدیدی برای بودجه بندی سال ۹۹ در نظر گرفتیم که برای سال ۱۴۰۰ هم اجرا میشود، مبنا را براساس عملکرد فدراسیون‌ها و تاثیری که در ورزش کشور در سال ۹۸ داشتند مثل المپیکی ها، آسیایی ها، مدال آوران را در نظر گرفتیم.
۴۷ فدراسیون از وزارت پول میگیرند که با همه آن‌ها تفاهم نامه نوشتیم.
علی نژاد گفت: امسال ۱۲ جلسه با المپیک و پارالمپیک برگزار کردیم و فدراسیون‌ها برنامه‌ها و نیاز‌های خود را مطرح کردند.
*قانون ۴۹ ساله فدراسیون‌ها بالاخره اصلاح شد
وی افزود: با توجه به اینکه قانون اهداف وزارت اعلام شد ما ۴۹ سال بود که قانون جدید نداشتیم ۱۰ سال است که وزارت تشکیل شده و هنوز قانون وزارت اعلام نشده است.
این آماده سازی نظام حقوقی ورزش کشور که بروز رسانی آن میتواند کمک بزرگی کند.


امضاء تفاهم نامه با نیرو‌های مسلح

معاون وزیر ورزش گفت: پیشنویس آموزش به نیرو‌های مسلح آماده شده است که به امضای وزیر و رییس ستاد نیرو‌های مسلح خواهد رسید، پرداخت ۳ میلیارد تومان به پایگاه‌های استعدادیابی برای نگاهداشت این مجموعه‌ها و برنامه ریزی برای آینده ورزش کشور.


منتظر تایید نهایی شورای نگهبان هستیم

علینژاد گفت: در مورد تصویب اساسنامه فدراسیون‌ها منتظر تایید شورای نگهبان هستیم. اساسنامه فدراسیون‌ها شفاف و روشن است.
ابلاغیه‌ای که به فدراسیون‌ها ارسال شده است در خصوص برکناری افراد طبق اساس نامه است و برای جایگزینی افراد باید تایید رییس مجمع را داشته باشند. مجوز برکناری و یا استعفا را در فدراسیون جودو من صادر نکرده بودم و تذکرات لازم به مسئولان داده شده است.

تصویب اساسنامه فوتبال

وی در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: این اساسنامه با همکاری afc و fifa تصویب شده است. مراحل آغازین انتخابات آن هم انجام شده است ما در این انتخابات بی طرف هستیم و دخالت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار